Rekordförsök

När maken och jag flyttade ihop en gång i begynnelsen, hyrde vi lägenhet privat hos en tant som var världsmästare i serienysning.
Alltså, världsmästare när det gäller att nysa flest gånger på rad utan avbrott.
En gång räknade vi till trettioåtta, vill jag minnas.

Vi var djupt imponerade varje gång och räknade andäktigt krevaderna från tantens lägenhet där nedanför, tätt ihopslingrade i soffan, ty detta hände sig på den tiden då vi icke ännu hade en laptop i var sitt knä och därmed voro tillgängliga för andra förströelser...Som till exempel att räkna nysningar.

Själv satte jag precis mitt personbästa i nämnda gren.
Fjorton raka.
Ett blygsamt resultat i sammanhanget, kan tyckas men dock ett etappmål.
Jag räknar med att det kommer att ta några år till innan jag når toppen.
Hyrestanten var i allafall en bra bit över sextio när det begav sig.

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Jag är gift med en stornysare så jag vet precis vad du pratar om. Undrar om han är allergisk mot...MIG kanske?

Kram pådä å häls mysmaken! :-)

Postat av: Diana

Hahaha, vi har alla våra hobbies... ;) Själv nyser jag oftast 3-4 gånger på raken varje gång. Men jag har aldrig räknat efter vad mitt personbästa är. 14 är dock vääääldigt imponerande!



Sv: Haha, jag fick en bit av pepparkaksdegen (inte en hel deg!) så det är den Börje åt upp... i söndags eller nåt. ;)

Postat av: Ama de casa

Wow! Du kan snart kontakta den där rekordboken :-)

Vi känner en som nästan alltid nyser sju gånger i rad. Och HÖGT! Han typ skriker ut nysningarna.

En gång satte han skräck i en flygplats. Folk drog sig undan och vi fick gott om utrymme för oss själva.

Postat av: Dansbandsfrun

hahaha sådär är min plastpappa, han kan nysa 20 ggr efter varann o han skriker så det hörs 30 mil...SÅ jobbigt om man kollar på postkodsmiljonären o så hahahah

SV: Nu ska jag chocka dig...jag har tänkt att ha byxor över trosorna hahahahaha

Postat av: Svorskan

Hahaha! Min pappa nös aldrig färre gånger än tre. Men så där många gånger tror jag aldrig han nös.

Postat av: ansepanse

dina 14 nysningar är ju ett rekord så väl som något, tror aldrig jag ens varit i det närmaste av att komma så långt, krya på dig

kramar

Postat av: Krönikören

Haha, skrattar högt här! Serienysning!! Underbart ord!

Min morfar använde nässnus (heter det så?), han hällde ut en liten hög på handen, vid tummen, drog hela tjohejset i näsan och - sen sprang vi. Får då visste vi att snart skakar väggarna, fönterrutorna skallrar och - ja, du förstår nog.

Postat av: Gun

Hahahaha, jag tycker fjorton nysnngar var otroligt mycket jag. Har aldrig ens varit i närheten av något liknande. :D

Postat av: Diana

Sv: Hrm, jag har inte tänkt på hur gaserna luktar... men deras kiss luktar typ kattpiss. ;)

Postat av: Ellis

Hahahaha vilket rekord !



Exet nös 18 gånger i rad.



Jag har lyckats med max 4-5 i rad. Im not that skilled haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback