Workoholic

Senaste veckan har jag varit mer eller mindre besatt av arbetsdjävulen, även kvällstid, vilket är förklaringen till bland annat bloggens tynande tillvaro.

Arbetet är i högsta grad både självpåtaget och oavlönat och därtill både kroppsligt ansträngande och själsligt utarmande, men icke desto mindre högst nödvändigt eftersom denna maniska arbetsiver som nu har drabbat mig med full kraft dyker upp lika plötsligt som oregelbundet. Det känns som om det är säkrast att passa på  och liksom smida medan järnet är varmt, för hipps vipps är förbannelsen bruten och jag blir mitt vanliga, slarviga, lata jag igen...

Det handlar om att röja upp bland gammal bråte, rensa ur hamsterförråden från källare till vind och kasta allt skräp och elände som man samlat på sig genom åren. Kartonger, plastbyttor, utnötta handdukar och gamla kläder. Trasiga resväskor, reklamprylar och urvuxna leksaker.
Det är inte klokt hur mycket som ryms i ett hus om man låter det gå några år mellan rensarräderna! Så fort jag blir klar i ett hörn av huset så börjar jag i ett nytt. Sopsäck efter sopsäck fylls och körs till återvinningen. Jag kan inte hejda mig, det är helt sjukt...

På kvällarna stupar jag i säng utan att orka så mycket som att ens starta datorn, men långsamt blir huset prydligare och trevligare och det är ju en ganska trevlig bieffekt av galenskapen...
Fortfarande har jag några kvällars jobb framför mig men jag börjar ana ljuset i tunneln.

I morgon kväll ska jag försöka städa mig in julsaks-förrådet.
DET, mina vänner kommer att bli en RIKTIG utmaning...

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mita

Gud så duktig du är. Det där skulle allt behövas här också. Men gubben är en riktig hamster och vill ogärna slänga nånting. Jag har inga problem med att rensa bort gammalt,vilken skön känsla efteråt.

Lycka till,slit inte ut dig bara,

Kramiz!

Postat av: Bara Jag

En riktig tarmsköljning för huset med andra ord!

Kram!

Postat av: Britt

Tänk vad mycket som blir gjort i jakten på de där julsakerna som försvinner mirakulöst i januari. Vilken tur det blir jul en gång om året så man får lite ordning i röran ;D

Postat av: Britt

Tänk vad mycket som blir gjort i jakten på de där julsakerna som försvinner mirakulöst i januari. Vilken tur det blir jul en gång om året så man får lite ordning i röran ;D

Postat av: Britt

Herregud rena ketchupeffekten på kommentaren. Först blev det inget och sen blev det 2.

Postat av: Agnetha

Själv skulle jag vara glad om jag orkade ta hand om tvätthögen, den rena alltså. Det är en utmaning för mig.

Önskar jag hade hälften av din energi, du är duktig du !



Hoppas det är bra med dig & co !



Kram

Postat av: Ellis

JAG SOVER INTE NATTETID UTAV EN KONSTIG ANLEDNING!

Postat av: Svorskan

Jag hade en sån REJÄL genomgång för ett par år sen. Det är så skönt efteråt och jag har klarat att hålla det mer eller mindre städat sen dess. Skönt! Jobba på du! ;)

Postat av: Selma

Mina sådana ryck är alltid helt otillräckliga.

Postat av: anna

härligt, skicka hit den där "jävulen" hit när du är klar...

jag fick en liten bit av honom häromdan då jag rensade ur mina köksskåp...men...sen försvann han lika fort:)



kram!!

Postat av: Gun

Det är så skönt att rensa i röran, även om det är ett jobbigt slit också. Det är en befrielse när det är klart, och ordning och reda på allt.

Postat av: Ama de casa

Det är det bästa med en liten lägenhet. Man KAN inte samla på sig så mycket! Nja, eller det bästa är nog att det inte är så mycket att städa, men omöjligheten att samla på sig skräp kommer nog som god tvåa i alla fall :-)

Gomorron!

Postat av: Kröniköre

Om du vill ha flera rensningsuppdrag sen så är det bara att hojta!

Postat av: Pia

Been there, done that!! Puh, säger jag bara.. och förstår till fullo vilken tid och ork det tar..

Hoppas du kan trycka i dig lite glögg och en och annan pepparkaka mellan röjningsräderna! :o)

Kram på dig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback