Övertid...

Eller snarare tvärtom.
Tid över!
Så mycket bättre och roligare.
Men oväntat och ack så ovant för en tidsoptimist som jag, vanligtvis i ständig tidsnöd.

Så kan det gå,  och ibland kan bristande kommunikation i familjen faktiskt vara en fördel...

Dottern hade utvecklingssamtal i skolan idag nämligen, på gymnasiet i staden fyra mil bort.
Föräldrar var välkomna att delta, stod det i brevet, och eftersom det inte finns några farhågor om vare sig skolk eller dåliga studieresultat när det gäller henne, gjorde jag mig redo att åka dit för få mig lite skryt till livs om mitt begåvade barn.
Ordnade ledigt från jobbet några timmar och fixade ersättare innan jag gladde dottern med nyheten igår vid middagstid.

- Okej, bra. Vilken tid var det då? (kan väl inte hon hålla reda på heller..)
- Tio i två till halv tre, svarar jag intet ont anande.
-VAAAAAAAAA!!!! Men då har jag ju SLUTAT!! Hur TÄNKER dom!!? Jag ska minsann ringa och KLAGA!!
- Men jag har ju tagit ledigt,
försöker jag. Om du byter tid kan nog inte jag vara med...
- Jamen jag tänker då inte stanna kvar, jag har ju SLUTAT ju!!
- Jo, du sa det...

Jahapp. So much för visat intresse för dotterns skolgång.
Men har jag tagit ledigt så har jag, och en ledig eftermiddag är en sällsynt lyx.
Undrar vad jag ska göra av den.
Jag kanske åker till stan i allafall...
Vad jag nu ska där och göra.
En klippning kanske?
Eller en kopp kaffe.

Eller kanske båda.
Inte fy skam.

Permalink Allmänt Kommentarer (8) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Perfekt med en ledig eftermiddag sådär :-)

Postat av: Ama de casa

Föööörst!!!

:-)

Postat av: Diana

Du kan sätta dig och spamma bloggvänner med... ;) Varför liksom ge sig ut och ha ett riktigt liv? Totalt överskattat...

Klart dottern inte ska behöva vara på skolan på sin fritid, jag förstår henne fullt ut. Hehehe

Postat av: Bara Jag

Som det kan gå :-)

Kram!

Postat av: Britt

Så skönt!

Postat av: Krönikören

Så skönt med en ledig eftermiddag! Bästa shopping- och fikatid. Man kan ta en tupplur också. Har jag hört.



Vad gjorde du? Åkte hem och städade eller storhandlade? ;D

Postat av: Anna

Eller både kaffe o klipp samtidigt;) kraam

Postat av: Ellis

Hahaha helrätt, fan skall man gö där när man slutat, inte så du sitter kvar på jobb nör du slutat?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback