Ninna ni na ni nanna...

Hittade dessa alternativa boktips på skrattnet.com...
Så länge dessa titlar inte hamnar på hyllorna (eller filmas eller animeras eller blir till TV-spel...)
så finns det ju ett visst hopp för den framtida generationen...;D




Barnböcker du aldrig hittar i bokhandeln

  • Du Är Annorlunda Och Det Är Inte Bra
  • Pojken Som Dog När Han Åt Alla Sina Grönsaker
  • Kossan Magda, Pappas Nya Fru
  • Roliga Ord På Tre Bokstäver Som Man Kan Dela Med Sig Av
  • Hammare, Skruvmejsel, Sax och Såg: En Gör-Det-Själv-Bok
  • Barnens Guide Till Hur Man Liftar
  • Karin Var Så Olydig Att Mamma Slutade Älska Henne
  • Nicke Nyfiken Och Högspänningsledningen
  • Tommy Och Annika Pippar Pippi
  • Alla Katter Kommer Till Helvetet
  • Pappa Stal Min Brandbil
  • Den Lilla Skvallrande Morsgrisen
  • Nu Får Det Vara Slut, Du Ska Adopteras Bort
  • Farfar Får En Kista
  • Den Magiska Världen Inuti Det Övergivna Kylskåpet
  • Katten Gustaf Får Leukemi
  • Främlingar Har Det Godaste Godiset
  • Du Är En Olycka
  • Saker Som Rika Personer Har, Och Som Du Aldrig Kommer Att få
  • Gubben i Månen Är Egentligen Satan
  • Se Katten Måns. Se Katten Måns Flyga.
  • Dina Mardrömmar Är Verkliga
  • Var Vill Du Begravas?
  • Ägg, Toalettpapper Och Din Skola
  • Gnällande, Sparkande och Gråtande: Så Får Du Som Du Vill
  • Varför Herr Gaffel och Fru Väggkontakt Inte Kan Vara Vänner
  • Ställen Som Mamma Och Pappa Gömmer Spännande Saker På
  • Pappa Dricker För Att Du Gråter
  • Ploff! Säger Hamstern … Och Etthundra Andra Roliga Spel I Mikrovågsugnen

Permalink Allmänt Kommentarer (10) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mita

Trevlig helg och hoppas solen skiner på dig!

Postat av: Diana

Haha, nummer tre gillade jag... den tar hand om dagsaktuella ämnen. ;)

Postat av: Svorskan

Hahaha! Jag hade nog kollat in böckerna, men det är bara för att jag alltid vill vara tvärt om.

Postat av: Stattinskan

Tommy och Annika pippar Pippi skulle nog inte bli någon hot som TV-spel ;-D

Postat av: STattinskan

"Hit" skulle det stå, inte "hot" ;-D även om det skulle bli ganska hot :-)

Postat av: Ellis

Liksom.. what the ... fuck? :O

Postat av: Britt

Fastnade också för bok nummer tre. Jag kan se hur den är illustrerad och den bittra texten skriven ur mammans synvinkel.

Postat av: Ama de casa

Hahaha! Jag tror att dom flesta skulle bli bästsäljare :-D

Postat av: Krönikören

Men va f... Det är ju fredag!



Haha! Nicke Nyfiken och högspänningsledningen! Blir faktiskt sugen på att skriva den.

Postat av: Pia

Herregud, vilka titlar.. och fasen så nyfiken jag blev på innehållet!! ;o)

Jag tycker nog att du är fabulous även om du bara bloggar på torsdagar.. så det så!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback